Поиск

Календарь

«  Декабрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Научно-методический центр развития образования
"Научно-методический центр
развития образования"


Школьный гид
"Школьный гид"


ГАРМОНИЯ
Образовательная система "ГАРМОНИЯ"


ЕГЭ
Единый Государственный Экзамен


ЕГЭ
"Открытый урок"


ЕГЭ
"Сфера Знаний"

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Форма входа





Воскресенье, 04.12.2016, 15:12
Приветствую Вас Гость | | Главная | | Регистрация | Выход | Вход
ОБРАЗОВАНИЕ     ЛУГАНСКА
О Б Р А З О В А Т Е Л Ь Н Ы Й  П О Р Т А Л 
Г О Р О Д А  Л У Г А Н С К А
Міський фестиваль творчої молоді «Іду з дитинства до Тараса»


Міський фестиваль творчої молоді «Іду з дитинства до Тараса»

Організатори: управління освіти Луганської міської ради, КЗ «Луганський методичний центр», КЗ «Луганський навчально-виховний комплекс спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 42».

Номінації: конкурс на кращого читця творів Тараса Шевченка, літературна вітальня «Поети - початківці»,   конкурс «Я - скульптор» (проектів та макетів пам’ятника Великому Кобзареві), конкурс інсценізацій за творами Тараса Шевченка або про Великого Кобзаря, міський турнір юних філологів (літературознавців). 

ПОЛОЖЕННЯ
про міський турнір юних філологів (2012 рік)
1. Загальні положення.
Міський турнір юних філологів є командним змаганням з української філології, який проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри та конкурси. Турнір – це змагання школярів у формі рольової інтелектуальної гри, що сприяє набуттю умінь розв’язувати складні філологічні завдання, доповідати, формулювати твердження та захищати власну думку в наукових дискусіях.
2. Учасники турніру.
2.1. У турнірі можуть брати участь команди з 3-5 учнів 9-10 класів загальноосвітніх шкіл м. Луганська. Особовий склад команди не може змінюватись протягом турніру. Команду очолює капітан, який є її офіційним представником. Команда супроводжується одним або двома керівниками. Команди мають вчасно оформити заявки на участь у турнірі.
2.2. Команди виступають у таких ролях: Доповідач, Опонент, Рецензент та Спостерігач. Турнір проводиться за олімпійською системою: чвертьфінал, півфінал та фінал. До фіналу потрапляють переможці півфіналів. Якщо в турнірі бере участь не більше 8 команд, то чвертьфінальні змагання за рішенням журі не проводяться.
3. Організація змагання.
3.1. Проведенням змагань керує ведучий. Під час змагань команди працюють самостійно, консультації зі сторонніми особами не допускаються. Під час підготовки до виступів та дискусій команди можуть використовувати довідкові матеріали (підручники, посібники, словники тощо). При цьому учасники, які виступають від імені команди, не мають права користуватися цими матеріалами під час виступу.
3.2. Регламент розіграшу завдання.
Опонент пропонує доповідачу задачу.
Доповідач приймає чи відхиляє задачу – до 1 хв.
Підготовка до доповіді – до 2 хв.
Доповідь – до 5 хв.
Уточнюючі запитання Опонента до Доповідача й відповіді – до 2 хв.
Підготовка до опонування – до 2 хв.
Виступ Опонента – до 4 хв.
Уточнюючі запитання Рецензента до Опонента та Доповідача й відповіді – до 3 хв.
Підготовка до рецензування – до 2 хв.
Виступ Рецензента – до 3 хв.
Загальна дискусія команд – до 5 хв.
Уточнюючі запитання журі до команд – до 3 хв.
Виставлення оцінок – до 1 хв.
3.3. Ролі команд під час змагання.
3.3.1. Доповідач викладає суть завдання, акцентуючи увагу на основних ідеях та висновках. При цьому бажано використання ілюстративних матеріалів (таблиць, графічних зображень, комп’ютерних презентацій тощо) для кращого представлення власного бачення суті проблеми, викладеної в запитанні. Доповідає один  учасник  команди. 
3.3.2. Опонент (один учасник команди) критично аналізує доповідь, указує на позитивні моменти  доповіді, але передусім на помилки та недоліки. Виступ Опонента не повинен зводитися до викладення власного варіанта виконання завдання.
3.3.3. Рецензент (один учасник команди) дає загальну оцінку виступу Доповідача, об’єктивності виступу Опонента, істотності запитань і відповідей та коректності поведінки Доповідача та Опонента в ході дискусії. Рецензування не повинно дублювати опонування, рецензент дає оцінку виступу Доповідача у випадку, якщо вона не збігається з оцінкою Опонента, або якщо Опонент не помітив неточностей та істотних недоліків у доповіді.
3.4. Оцінка виступу команд під час змагання.
Після кожного змагання журі виставляє командам-учасницям бали – від 1 до 10. Якщо наявні значні розбіжності між оцінками членів журі (різниця між крайніми оцінками більше, ніж 1 бал), члени журі, що поставили найнижчі чи найвищі оцінки, повинні прокоментувати своє рішення.
Нагородження переможців турніру.
4.1. Команди нагороджуються грамотами та дипломами управління освіти Луганської міської ради.
При виставленні оцінок члени журі керуються такими принципами:
5.1. При оцінюванні Доповідача беруть до уваги: наукову достовірність викладених фактів, повноту розкриття питання, уміння доповідати та звертати увагу слухачів на ключові моменти доповіді, вести наукову дискусію, якість ілюстрування власної доповіді (таблиці, слайди тощо);
5.2. При оцінюванні Опонента беруть до уваги: коректність оцінки зробленої доповіді, повноту висвітлення як позитивних, так і негативних сторін доповіді, уміння вести наукову дискусію;
5.3. При оцінюванні Рецензента беруть до уваги: коректність оцінки доповіді й роботи Опонента (неприпустима висока оцінка роботи Рецензента у випадку, коли він зовсім не оцінив роботу Опонента), уміння підтримувати наукову дискусію;
5.4. Оцінюється робота не тільки окремої людини, а команди, тому при виставленні оцінок враховується ступінь взаємодії між членами команди та активність усіх членів команди в ході дискусії.


Теми для доповідей і обговорення на турнірі юних філологів  за творчістю Тараса Шевченка
1. Розкрийте зміст вислову М.Рильського: «Нещасливий у особистому житті, Шевченко найвищу і найчистішу красу світу бачив у жінці, у матері». Чому жінка, яка народила шлюбну дитину, така ж нещасна, як і покритка?
2. «Єдина моя втіха тепер – Євангеліє. Новий Заповіт я читаю з благоговійним тремтінням. Я читаю його щодня, щогодини», - писав Т.Шевченко у листі до Варвари Рєпніної». Чи був Шевченко віруючою людиною?
3. Про що мріють герої творів Т.Шевченка? Чи здійснилися їхні мрії в наш час?
4. П.Куліш назвав поему «Гайдамаки» «Кривавою бійнею» і радив викинути криваві сторінки повстання. Г. Квітка-Основ’яненко захоплювався цим твором. Дайте свою оцінку поемі «Гайдамаки».
5. Чому відбулася різка зміна в манері письма, у тематиці творів Тараса Шевченка періоду «трьох літ».
6. Чи відстоював Тарас Шевченко ідею єднання слов’янських народів?
7. Тарас Шевченко – визнаний поет і художник. На вашу думку, у якій з цих двох творчих діяльностей найбільш засвітився усіма гранями талант кріпака?
8. «Нас тут триста, як скло, за Вітчизну лягло…» Розкрийте наскрізну ідею жертовності в ім’я Батьківщини в творчості Кобзаря.
9. Чи можна назвати Великого Кобзаря щасливою людиною?
10. «Караюсь! Мучуся! Але не каюсь!». Розкрийте значення вислову Тараса Шевченка, який став крилатим.


ПОЛОЖЕННЯ
про міський турнір юних літературознавців за творчістю Лесі Українки (2013 рік)

1. Загальні положення.
Міський турнір юних філологів є командним змаганням з української літератури, який проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри та конкурси. Турнір – це змагання школярів у формі рольової інтелектуальної гри, що сприяє набуттю умінь розв’язувати складні літературознавчі завдання, доповідати, формулювати твердження та захищати власну думку в наукових дискусіях.
2. Учасники турніру.
2.1. У турнірі можуть брати участь команди з 5 учнів 10-11 класів загальноосвітніх шкіл м. Луганська. Особовий склад команди не може змінюватись протягом турніру. Команду очолює капітан, який є її офіційним представником. Команда супроводжується одним або двома керівниками. Команди мають вчасно оформити заявки на участь у турнірі.
2.2. Команди виступають у таких ролях: Доповідач, Опонент, Рецензент та Спостерігач. Турнір проводиться за олімпійською системою: чвертьфінал, півфінал та фінал. До фіналу потрапляють переможці півфіналів. Якщо в турнірі бере участь не більше 8 команд, то чвертьфінальні змагання за рішенням журі не проводяться.
3. Організація змагання.
3.1. Проведенням змагань керує ведучий. Під час змагань команди працюють самостійно, консультації зі сторонніми особами не допускаються. Під час підготовки до виступів та дискусій команди можуть використовувати довідкові матеріали (підручники, посібники, словники тощо). При цьому учасники, які виступають від імені команди, не мають права користуватися цими матеріалами під час виступу.
3.2. Регламент розіграшу завдання.
Опонент пропонує доповідачу задачу.
Доповідач приймає чи відхиляє задачу – до 1 хв.
Підготовка до доповіді – до 2 хв.
Доповідь – до 5 хв.
Уточнюючі запитання Опонента до Доповідача й відповіді – до 2 хв.
Підготовка до опонування – до 2 хв.
Виступ Опонента – до 4 хв.
Уточнюючі запитання Рецензента до Опонента та Доповідача й відповіді – до 3 хв.
Підготовка до рецензування – до 2 хв.
Виступ Рецензента – до 3 хв.
Загальна дискусія команд – до 5 хв.
Уточнюючі запитання журі до команд – до 3 хв.
Виставлення оцінок – до 1 хв.
3.3. Ролі команд під час змагання.
3.3.1. Доповідач викладає суть завдання, акцентуючи увагу на основних ідеях та висновках. При цьому бажано використання ілюстративних матеріалів (фотографій, графічних зображень, комп’ютерних презентацій, відеорядів тощо) для кращого представлення власного бачення суті проблеми, викладеної в запитанні. Доповідає один  учасник  команди. 
3.3.2. Опонент (один учасник команди) критично аналізує доповідь, указує на позитивні моменти  доповіді, але передусім на помилки та недоліки. Виступ Опонента не повинен зводитися до викладення власного варіанта виконання завдання.
3.3.3. Рецензент (один учасник команди) дає загальну оцінку виступу Доповідача, об’єктивності виступу Опонента, істотності запитань і відповідей та коректності поведінки Доповідача та Опонента в ході дискусії. Рецензування не повинно дублювати опонування, рецензент дає оцінку виступу Доповідача у випадку, якщо вона не збігається з оцінкою Опонента, або якщо Опонент не помітив неточностей та істотних недоліків у доповіді.
3.4. Оцінка виступу команд під час змагання.
3.4.1. Після кожного змагання журі виставляє командам-учасницям бали – від 1 до 10. Якщо наявні значні розбіжності між оцінками членів журі (різниця між крайніми оцінками більше, ніж 1 бал), члени журі, що поставили найнижчі чи найвищі оцінки, повинні прокоментувати своє рішення.
4. Нагородження переможців турніру.
4.1. Команди нагороджуються грамотами та дипломами управління освіти Луганської міської ради.
5. При виставленні оцінок члени журі керуються такими принципами:
5.1. При оцінюванні Доповідача беруть до уваги: наукову достовірність викладених фактів, повноту розкриття питання, уміння доповідати та звертати увагу слухачів на ключові моменти доповіді, вести наукову дискусію, якість ораторського мистецтва, якість ілюстрування власної доповіді (відеоряди, мультимедійні презентації тощо);
5.2. При оцінюванні Опонента беруть до уваги: коректність оцінки зробленої доповіді, повноту висвітлення як позитивних, так і негативних сторін доповіді, уміння вести наукову дискусію;
5.3. При оцінюванні Рецензента беруть до уваги: коректність оцінки доповіді й роботи Опонента (неприпустима висока оцінка роботи Рецензента у випадку, коли він зовсім не оцінив роботу Опонента), уміння підтримувати наукову дискусію;
5.4. Оцінюється робота не тільки окремої людини, а команди, тому при виставленні оцінок враховується ступінь взаємодії між членами команди та активність усіх членів команди в ході дискусії.

Теми турніру юних літературознавців
1. В. Агеєва зазначала: «Лісова пісня» - «це трагедія Мавки… Лукаш – це швидше сумна пародія на романтичного персонажа». Чи погоджуєтеся ви з цією думкою?
2. Чи можна віддаватися коханню безоглядно, навіть якщо воно з вашого боку справжнє? Чи щасливою в коханні була Мавка? (За драмою-феєрією «Лісова пісня»)
3. Яку суперечливість покладено в основу сюжету «Давньої казки»? Яке значення має ця суперечливість – особистісне, загальнолюдське чи суспільно-політичне?
4. Хто і чому  назвав Лесю Українку «трохи чи не одиноким мужчиною на всю новочасну соборну Україну»? Чи поділяєте ви цю думку?
5. «Леся Українка належить до тих постатей, які поза своєю творчою діяльністю не мають своєї біографії» (Микола Євшан)
6. Чи згодні ви з думкою Ліни Костенко, що «трагедія Степана ще більша, ніж трагедія Оксани» (за драмою Лесі Українки «Бояриня»)
7. Як переплітається життєва доля Лесі Українки з її словами: «Завжди терновий вінець буде кращим, ніж царська корона, Завжди величніше путь на Голгофу, ніж на хід тріумфальний»?
8. Що мала  на увазі Леся Українка у рядках «Орлині крила маєм за плечима, Самі ж кайданами прикуті до землі»?
9. Лірична героїня поезії «Contra  spem spero»  є революціонером в собі чи назовні? Чи можна ототожнювати ліричну героїню поезії з Лесею Українкою?
10. Чи можна вважати, що Леся Українка своїми творами європеізує українського читача?


Copyright MyCorp © 2016